کد مطلب:321250 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:125

استدلال به قرآن برای حقانیت باب
گفته است و در اخبار و آثار به اختلاف عبارات و بیانات بسیار است كه قرآن به هیئت انسان در قیمة ظاهر می شود و مؤمنین خود را شفاعت می نماید و كذلك آتشی افروخته می شود و امر می شود ناس داخل آن آتش شوند هر كه داخل از امتحان خالص بیرون آمده فضرب بینهم بسور له باب و باطنه فیه الرحمة و ظاهره من قبله العذاب و مؤمن ممتحن بالاجماع اصحاب قائم است مجملا قرآن به هیئت انسان باید ظاهر شود چه كه او است قرآن ناطق و از لسان مباركش آیات الهی ظاهر شود هر نفسی كه بید خضوع و خشوع و تسلیم و رضا گرفت و در نهایت تعظیم بوسید و بسر گذاشت و شكر الهی نمود و عرض كرد امنت بالله و آیاته قد صدقنا الله و رسوله او مسلم حقیقی و مؤمن واقعی است و با میزان مطابق شده و از محك صاف و خالص بیرون آمده و نعوذ بالله هر نفسی كه توقف كرد و یا اعراض نمود و اعتراض كرد و احتمال داد كه ممكن است نفسی كلماتی را به خدا نسبت دهد و از خدا نباشد همین احتمال و توقف و شبهه و انكار و اعراض و اعتراضی است كه بر نقطه فرقان و فرقان نموده بل اظهروا علی و اقوی چه كه مسلمین هزار و سیصد و ده سال است آیات را میزان و محك الهی دانسته اند و راه نجات اعتقاد كرده اند و مكذبین آیات را لعن می كنند و اهل جحیم و عذاب می دانند.